Societate nou infiintata – Contabilitate

august 24th, 2020|SRL|

1.Recomandarea mea este sa te informezi cu privire la contabilitate INAINTE de a infiinta societatea.  Contabilul te poate ajuta sa-ti formezi o imagine de ansamblu asupra obligatiilor declarative si de plata pe care le vei avea. Subiectul „contabilitate” este foarte important deoarece:

  • toti agentii economici sunt obligati sa respecte prevederile legale fiscale si financiar-contabile;
  • nerespectarea acestor prevederi poate atrage:
                       *consecinte grave si foarte grave din punct de vedere financiar;
                       *consecinte in ceea ce priveste insasi existenta societatii comerciale.

2.Ce servicii iti va oferi contabilul tau?

  • organizarea si tinerea contabilitatii;
  • evidenta analitica si sintetica a furnizorilor si clientilor;
  • evidenta mijloacelor fixe;
  • calculul amortizarii;
  • intocmirea Jurnalului de Cumparari si a Jurnalului de Vanzari;
  • intocmirea balantei de verificare si a balantelor analitice;
  • procurarea, intocmirea si tinerea jurnalelor contabile prevazute de lege (Registrul Jurnal, Registrul de Inventar, Registrul Cartea Mare);
  • calculul impozitului de plata;
  • intocmirea si depunerea declaratiilor;
  • calculul impozitului pe dividende si intocmirea declaratiilor respective;
  • calculul impozitului pe veniturile persoanelor fizice si juridice nerezidente;
  • intocmirea decontului de TVA;
  • declaratiile recapitulative si informative prevazute de lege privind livrarile si achizitiile;
  • intocmirea si depunerea Situatiilor financiare semestriale;
  • intocmirea statelor de plata pentru angajati si calcularea contributiilor generate din aceste operatii;
  • intocmirea declaratiei lunare privind contributiile la Bugetul de stat si Bugetul asigurarilor sociale si fondurilor speciale sau alte contributii prevazute de lege;
  • instruirea personalului privind intocmirea documentelor primare si circuitul lor, precum si modul de intocmire si utilizare a instrumentelor de plata;
  • intocmirea si depunerea Situatiilor financiare anuale (Bilantul);
  • acces la dosarul fiscal al societatii, ceea ce simplifica relatia cu ANAF.

3.In ce situatii speciale vei avea nevoie de contabilul tau?

  • controale financiare si fiscale;
  • lucrari specifice pentru participarea la licitatii publice de oferte;
  • analiza financiar-contabila.

4.Pentru o informare cat mai eficienta a clientilor mei, eu sintetizez informatiile intr-un tabel, pe care-l actualizez lunar. In acest mod, clientul are la dispozitie cel putin urmatoarele detalii:

  • rezultatul obtinut;
  • dividende disponibile;
  • impozitul de plata;
  • contributii de plata;
  • alte sume de plata;
  • termenul de plata;
  • conturile necesare efectuarii platilor.

Orice alt subiect de interes pentru client poate fi abordat in tabel.

 

Alte informatii legate de o societate nou infiintata gasesti aici:

Da mai departe!

Go to Top