Societate nou infiintata – registrele si formularele tipizate

Esti la inceput de drum si nu esti familiarizat cu documentele contabile? Pana stai de vorba cu contabilul tau, iti poti forma o idee generala in legatura cu registrele  si formularele tipizate nepersonalizate, in  format fizic si/ sau electronic pe care va trebui sa le ai in vedere:

  1. Registrul de casa – se completeaza, in mod obligatoriu, zilnic;
  2. Registrul Jurnal – se completeaza de catre contabil lunar;
  3. Registrul Inventar – se completeaza de catre contabil la sfarsitul anului;
  4. Cartea Mare – se completeaza lunar, de catre contabil, si sta la baza intocmirii balantei de verificare;
  5. NIR-uri (pentru facturile de marfa) – se completeaza in maximum 24 de ore de la receptia marfii;
  6. Raport de gestiune (pentru stocul de marfa);
  7. Fise de magazie – pentru mijloace fixe, obiecte de inventar, marfa, materiale, documente tipizate;
  8. Bonuri de consum – daca este cazul;
  9. Foi de parcurs – daca este cazul;
  10. Lista de inventariere – se completeaza doar la inventar;
  11. Dispozitie de plata/ incasare catre casierie;
  12. Ordin de deplasare (delegatie);
  13. Decont de cheltuieli.

Daca doresti sa aprofundezi subiectul, in anul 2020 ANAF a pus la dispozitia contribuabililor un

Ghid privind întocmirea și utilizarea principalelor documente financiar – contabile și obligații referitoare la întocmirea raportărilor anuale întocmirea raportărilor anuale prevăzute de Legea contabilității

 

Alte informatii legate de o societate nou infiintata gasesti aici:

Ai infiintat o societate? Ce mai ai de facut?

august 3rd, 2020|Info IT|