Esti la inceput de drum si nu esti familiarizat cu documentele contabile? Pana stai de vorba cu contabilul tau, iti poti forma o idee generala in legatura cu registrele si formularele tipizate nepersonalizate, in format fizic si/ sau electronic pe care va trebui sa le ai in vedere:
- Registrul de casa – se completeaza, in mod obligatoriu, zilnic;
- Registrul Jurnal – se completeaza de catre contabil lunar;
- Registrul Inventar – se completeaza de catre contabil la sfarsitul anului;
- Cartea Mare – se completeaza lunar, de catre contabil, si sta la baza intocmirii balantei de verificare;
- NIR-uri (pentru facturile de marfa) – se completeaza in maximum 24 de ore de la receptia marfii;
- Raport de gestiune (pentru stocul de marfa);
- Fise de magazie – pentru mijloace fixe, obiecte de inventar, marfa, materiale, documente tipizate;
- Bonuri de consum – daca este cazul;
- Foi de parcurs – daca este cazul;
- Lista de inventariere – se completeaza doar la inventar;
- Dispozitie de plata/ incasare catre casierie;
- Ordin de deplasare (delegatie);
- Decont de cheltuieli.
Daca doresti sa aprofundezi subiectul, in anul 2020 ANAF a pus la dispozitia contribuabililor un
Alte informatii legate de o societate nou infiintata gasesti aici: