Cele mai multe probleme identificate în cadrul controalelor efectuate in primul semestru din 2022 țin de:
-
întocmirea documentelor contabile,
-
TVA
-
casele electronice de marcat.
Câteva exemple:
-
în actele contabile sau în alte documente legale, au fost evidentiate cheltuieli care n-au avut la bază operațiuni reale ori au evidențiat alte operațiuni fictive în scopul sustragerii de la plata obligațiilor fiscale;
-
nu au fost evidentiate, total sau partial, în actele contabile ori în alte documente legale, operațiunile comerciale efectuate sau veniturile realizate, în scopul sustragerii de la plata obligațiilor fiscale;
-
neîntocmirea și neutilizarea documentelor justificative contabile pentru operațiunile efectuate;
-
nedeclararea și neplata TVA aferentă livrărilor efectuate în perioada în care codul de TVA a fost anulat;
-
neînregistrarea în scopuri de TVA după depășirea plafonului de scutire;
-
nerespectarea condițiilor pentru exercitarea dreptului de deducere, respectiv deducerea taxei în cazul achizițiilor care nu erau destinate utilizării în folosul operațiunilor taxabile;
-
incasări/plăți fragmentate în numerar de la/către beneficiari pentru facturile a căror valoare este mai mare de 5.000 lei și, respectiv, de 10.000 lei.
Sursa:
Informatii utile:
Control inopinat ITM – documente solicitate