1.Ce inseamna „cheltuieli de protocol”?
Cheltuielile de protocol sunt prilejuite de:
- cadourile oferite
- servicii prestate
unor parteneri sau potențiali parteneri de afaceri, în vederea
- consolidării relațiilor comerciale cu aceștia
- dezvoltării unor relații de afaceri noi.
2.Ce documente sunt necesare, in vederea deducerii fiscale?
Pentru a justifica încadrarea cheltuielilor efectuate în categoria cheltuielilor de protocol este necesar să se întocmească un REFERAT DE PROTOCOL.
Pe lângă referatul respectiv se vor întocmi:
- invitații pentru partenerii de afaceri
- procese verbale încheiate cu aceștia
- contracte sau acte adiționale încheiate
- note de negociere
- oferte.
3.Ce ar trebui sa se mentioneze in referat, pentru a fi evidentiat scopul actiunii?
- discutii in vederea imbunatatirii modului de derulare a contractelor existente;
- tratative pentru continuarea derularii unui contract incheiat pentru o anumita perioada de timp;
- extinderea afacerii pe noi piete de desfacere a produselor;
- mentinerea relatiilor comerciale.
Alte informatii utile: