1.Ce inseamna „cheltuieli de protocol”?

Cheltuielile de protocol sunt prilejuite de:

  • cadourile oferite
  • servicii prestate

unor parteneri sau potențiali parteneri de afaceri, în vederea

  • consolidării relațiilor comerciale cu aceștia
  • dezvoltării unor relații de afaceri noi.

 

2.Ce documente sunt necesare, in vederea deducerii fiscale?

Pentru a justifica încadrarea cheltuielilor efectuate în categoria cheltuielilor de protocol este necesar să se întocmească un REFERAT DE PROTOCOL.

Pe lângă referatul respectiv se vor întocmi:

  • invitații pentru partenerii de afaceri
  • procese verbale încheiate cu aceștia
  • contracte sau acte adiționale încheiate
  • note de negociere
  • oferte. 

 

3.Ce ar trebui sa se mentioneze in referat, pentru a fi evidentiat scopul actiunii?

  • discutii in vederea imbunatatirii modului de derulare a contractelor  existente;
  • tratative pentru continuarea derularii unui contract incheiat pentru o anumita perioada de timp;
  • extinderea afacerii pe noi piete de desfacere a produselor;
  • mentinerea relatiilor comerciale.

 

Alte informatii utile:

2021.Microintreprindere – accesul asociatului la venituri

Asociati si administratori SRL – drepturi si obligatii