1.Pentru care entitati este obligatorie e-factura, incepand cu 01.01.2024?
Vor avea aceasta obligatie toate entitatile care au CUI/CIF si au clienți cu CUI/CIF sau au furnizori cu CUI/CIF, doar pentru facturile emise pentru persoane juridice din Romania.
2.Ce este e-factura?
E-factura este o factura obisnuita transformata in format xml.
3.Cum putem obtine formatul xml?
- Cu ajutorul unei aplicatii de facturare, care generează factura in acest format, ușor de utilizat de către sistemul ANAF.
- Manual, prin intermediul site-ului ANAF. Din experienta unor colegi, procedeul este greoi.
4.De ce mai ai nevoie, daca utilizezi o aplicatie pentru obtinerea si transmiterea e-factura?
Este necesar un certificat digital calificat, care are autorizare pentru a accesa Spațiul privat Virtual (SPV) deschis la ANAF pe CUI/CIF-ul firmei tale. Semnatura digitala poate fi a reprezentantului legal sau a contabilului.
5.Ce obligatii mai ai, in legatura cu e-factura?
Facturile trebuie salvate in format electronic si arhivate, cu sigiliul Ministerului de Finante, timp de 5 ani si 6 luni (perioada de prescriptie).
6.O factura care nu trece prin sistemul ANAF, este valabila, dupa 01.07.2024?
Orice factura va fi valabila doar daca trece prin sistemul ANAF, indiferent daca este vorba despre o factura pe care o emiti clientului tau sau daca discutam despre o factura primita de la un furnizor.
7.Cum este recomandat sa procedezi cu plata unei facturi de la furnizor?
Verifica mai intai, in SPV, daca factura a fost transmisa la anaf si apoi o poti achita.
8.In ce perioada poti primi facturi si pe hartie?
01.01.2024- 30.06.2024
9.In ce perioda va exista scutirea de amenzi, pentru nerespectarea obligatiei?
01.01.2024-31.03.2024
10.In ce termen trebuie sa transmiti e-factura?
In maxim cinci zile de la data emiterii facturii, pana la 30.06.2024.
Incepand cu 01.07.2024, factura trebuie transmisa la emiterea ei.
Cu siguranta, vor urma clarificari.
Alte informatii despre facturi:
Factura – intrebari si raspunsuri