1.Cum poti emite o factura?

  • prin intermediul unui program de facturare, pentru care ai achizitionat licenta;
  • utilizand un model in Word sau Excel.

 

2.Ce informatii trebuie sa contina factura, pentru a fi considerata document justificativ?

  •  denumirea documentului;
  •  denumirea/numele şi prenumele şi, după caz, sediul persoanei juridice/adresa persoanei fizice care întocmeşte documentul;
  •  numărul documentului şi data întocmirii acestuia;
  •  menţionarea părţilor care participă la efectuarea operaţiunii economico-financiare (când este cazul);
  •  conţinutul operaţiunii economico-financiare şi, atunci când este necesar, temeiul legal al efectuării acesteia;
  •  datele cantitative şi valorice aferente operaţiunii economico-financiare efectuate, după caz;
  •  numele şi prenumele, precum şi semnăturile persoanelor care răspund de efectuarea operaţiunii economico-financiare;
  •  forma juridică, codul de identificare fiscală şi capitalul social, după caz, atat pentru furnizor, cat si pentru cumparator.

 

3. Cum poti prezenta o factura?

  • pe suport hârtie;
  • în format electronic.

 

4.Ce obligatii anuale intervin, in legatura cu evidenta facturilor?

Persoana care răspunde de organizarea și conducerea contabilității va desemna, prin decizie internă scrisă, o persoană sau mai multe, după caz, care să aibă atribuții privind alocarea și gestionarea numerelor aferente facturilor emise de societate. La începutul fiecărui an trebuie să se stabilească seria si numărul de la care se va emite prima factură.

 

5.Cum poti corecta o factura emisa gresit?

  • Daca factura nu a ajuns la client, o anulezi si emiti una nouă.
  • Daca factura a fost transmisă clientului, ai doua variante:
  1. emiti o factura noua, in care mentionezi informațiile din factura inițială ( numărul și data facturii corectate, valorile cu semnul minus) si apoi informațiile și valorile corecte;
  2. emiti doua facturi: o factura cu informațiile și valorile corecte și  o alta care corecteaza factura gresita, cu valorile cu semnul minus, în care se înscriu numărul și data facturii corectate.

 

6. Cat timp trebuie sa pastrezi facturile?

10 ani, cu începere de la data încheierii exerciţiului financiar în cursul căruia au fost întocmite.

 

7.Cum procedezi daca ai pierdut facturi?

În caz de pierdere, sustragere sau distrugere a documentelor financiar-contabile se vor lua măsuri de reconstituire a acestora, potrivit reglementărilor emise în acest sens, în termen de maximum 30 de zile de la constatare, iar în caz de forță majoră, în termen de 90 de zile de la constatarea încetării acesteia.

 

Surse:

ORDIN Nr. 2634/2015 din 5 noiembrie 2015 privind documentele financiar-contabile

Totul despre factură