1. Pentru o PFA, nu exista obligatia de a avea un contabil (angajat sau cu contract de prestari de servicii).

  2. O PFA care incepe o activitate in cursul anului fiscal este obligata sa depuna declaratia unica in termen de 30 de zile de la data producerii evenimentului.

  3. Incepand cu 01.03.2022, comunicarea PFA cu ANAF se face doar prin intermediul Spațiul Privat Virtual (SPV).

  4. Daca o PFA isi incepe activitatea in cursul anului, plafonul pentru CAS se ajusteaza proportional cu numarul de luni de functionare.

  5. Daca o PFA isi incepe activitatea in cursul anului, pentru CASS nu se ajusteaza plafonul.

  6. PFA poate dispune oricand de sumele incasate, fara obligatia de a intocmi documente justificative.

  7. O persoană titulară a PFA poate cumula calitatea de persoană fizică autorizată cu cea de salariat al unei terțe persoane care funcționează atât în același domeniu, cât și într-un alt domeniu de activitate economică decât cel pentru care PFA este autorizată.

  8. Pentru a tine contabilitatea in partida simpla, pentru PFA neplatitoare de TVA, fara salariati, este nevoie de trei registre contabile: Registrul-Jurnal de Incasari si Plati, Registrul Inventar si Registrul de Evidenta Fiscala.

  9. PFA poate sa fie si asociat/asociat unic si /sau administrator intr-o SRL cu obiect de activitate similar.

  10. Intreruperea temporară a activității unei PFA se face pentru maxim 3 ani. Reluarea activității se înregistrează în registrul comerțului.

 

Alte informatii utile:

2023.PFA – inregistrare ca platitor de TVA la depasirea plafonului

Documente necesare infiintarii unei PFA

PFA – activitate independenta