-
Pentru o PFA, nu exista obligatia de a avea un contabil (angajat sau cu contract de prestari de servicii).
-
O PFA care incepe o activitate in cursul anului fiscal este obligata sa depuna declaratia unica in termen de 30 de zile de la data producerii evenimentului.
-
Incepand cu 01.03.2022, comunicarea PFA cu ANAF se face doar prin intermediul Spațiul Privat Virtual (SPV).
-
Daca o PFA isi incepe activitatea in cursul anului, plafonul pentru CAS se ajusteaza proportional cu numarul de luni de functionare.
-
Daca o PFA isi incepe activitatea in cursul anului, pentru CASS nu se ajusteaza plafonul.
-
PFA poate dispune oricand de sumele incasate, fara obligatia de a intocmi documente justificative.
-
O persoană titulară a PFA poate cumula calitatea de persoană fizică autorizată cu cea de salariat al unei terțe persoane care funcționează atât în același domeniu, cât și într-un alt domeniu de activitate economică decât cel pentru care PFA este autorizată.
-
Pentru a tine contabilitatea in partida simpla, pentru PFA neplatitoare de TVA, fara salariati, este nevoie de trei registre contabile: Registrul-Jurnal de Incasari si Plati, Registrul Inventar si Registrul de Evidenta Fiscala.
-
PFA poate sa fie si asociat/asociat unic si /sau administrator intr-o SRL cu obiect de activitate similar.
-
Intreruperea temporară a activității unei PFA se face pentru maxim 3 ani. Reluarea activității se înregistrează în registrul comerțului.
Alte informatii utile:
2023.PFA – inregistrare ca platitor de TVA la depasirea plafonului